Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Internetowy Portal Urzędu Gminy Dobrzeń Wielki (IPU)

Urząd Gminy w Dobrzeniu Wielkim informuje wszystkich zainteresowanych o nowej możliwości załatwiania spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu. Z pomocą Internetowego Portalu Urzędu (IPU) osoby posiadające bezpieczny podpis elektroniczny (weryfikowany za pomocą kwalifikowanego certyfikatu) mogą załatwić sprawę bez konieczności osobistego stawiennictwa w Urzędzie, o ile przepisy obowiązującego prawa nie stanowią inaczej. Osoby, które nie posiadają podpisu elektronicznego też mają możliwość elektronicznej komunikacji z pracownikami, ale po dokonaniu rejestracji muszą przyjść do Urzędu z dokumentem tożsamości w celu potwierdzenia danych ujętych w formularzu.
Internetowy Portal Urzędu Gminy Dobrzeń Wielki (IPU) jest dostępny pod adresem:

http://ipu.dobrzenwielki.pl/

W IPU przygotowana jest baza dokumentów w postaci elektronicznej. Baza składa się z kart spraw z opisem procedur niezbędnych do złożenia sprawy oraz wniosków w postaci elektronicznej w formie do wydruku i edycji.
W celu złożenia dokumentu elektronicznego w pierwszej kolejności należy się zarejestrować wybierając zakładkę REJESTRACJA, po aktywowaniu konta przez pracownika Urzędu otrzymają Państwo wiadomość o zalogowaniu się do Portalu i możliwości przesyłania wniosków drogą elektroniczną. Państwo, którzy nie posiadają podpisu elektronicznego , w celu aktywowania konta muszą zgłosić się do Urzędu, aby potwierdzić dane zawarte w formularzu. Od tej pory będą Państwo mięli możliwość śledzenia statusu załatwienia swoich spraw przez Internet.
Aby złożyć dokument elektronicznie po aktywacji konta użytkownika należy się zalogować, oraz:
1. wybrać i wypełnić odpowiedni wniosek lub napisać wniosek samemu,
2. wybrać aktywny formularz, wypełnić w nim wszystkie wymagane pola oraz dołączyć załącznik – wniosek,
3. podpisać formularz podpisem elektronicznym i wysłać.