Zarządzenie Nr 120.54.2019 Wójta Gminy Dobrzeń Wielki z dnia 28-11-2019 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
§ 1. Przeprowadzić roczną inwentaryzację składników aktywów i pasywów Gminy Dobrzeń Wielki według stanu na ostatni dzień roku obrotowego, tj. 31 grudnia 2019 r. zgodnie z harmonogramem inwentaryzacji, który stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia. § 2. 1. Powołuję zespoły spisowe celem przeprowadzenia inwentaryzacji metodą spisu z natury: a) środków trwałych oraz obcych środków trwałych i obcych pozostałych środków trwałych, będących własnością innych jednostek, powierzonych Gminie do przechowania, przetwarzania lub używania,
b) środków trwałych i pozostałych środków trwałych znajdujących się na terenach niestrzeżonych, z wyjątkiem środków trwałych do których dostęp jest znacznie utrudniony,
b) zapasów opału, paliwa,
c) środków pieniężnych w kasie, papierów wartościowych, druków ścisłego zarachowania w składach osobowych i polach spisowych jak niżej:
1) Zespół spisowy nr 1 w składzie: Przewodniczący: Lazik Rita, Członek: Sabina Morela-Mirecki, Członek: Adriana Pietrzyk, dokona spisu z natury: - środków pieniężnych w kasie, druków ścisłego zarachowania, czeków, weksli obcych i innych papierów wartościowych,
- obcych środków trwałych i obcych pozostałych środków trwałych, będących własnością innych jednostek, powierzonych Gminie do przechowania, przetwarzania lub używania.
2) Zespół spisowy nr 2 w składzie: Przewodniczący: Cezary Kowalczyk, Członek: Czesław Sankowski, Członek: Joanna Kurtz, dokona spisu z natury: - opału w: OSP Dobrzeń Mały ul. Opolska 113, Chróścice ul. Cebuli 16 i Dobrzeń Mały ul. Odrzańska 29,
- paliwa: kosiarka Urząd Gminy.
3) Zespół spisowy nr 3 w składzie: Przewodniczący: Izabela Kołodziej, Członek: Izabela Walos, Członek: Adriana Pietrzyk, dokona spisu z natury: - składników majątkowych powierzonych do użytku służbowego pracownikom Urzędu Gminy, członkom Rady Gminy Dobrzeń Wielki, przedstawicielom jednostek pomocniczych gminy.
4) Zespół spisowy nr 4 w składzie: Przewodniczący: Grzegorz Pluskwik, Członek: Dariusz Bieniek, Członek: Sabina Morela - Mirecki, dokona spisu z natury środków trwałych znajdujących się na terenie niestrzeżonym w miejscowości Chróścice. 5) Zespół spisowy nr 5 w składzie: Przewodniczący: Czesław Sankowski, Członek: Brzuchowska Teresa, Członek: Krystyna Sabasz, dokona spisu z natury środków trwałych znajdujących się na terenie niestrzeżonym w miejscowości Dobrzeń Wielki. 6) Zespół spisowy nr 6 w składzie: Przewodniczący: Dariusz Bieniek, Członek: Izabela Walos, Członek: Joanna Kurtz, dokona spisu z natury środków trwałych znajdujących się na terenie niestrzeżonym w miejscowości Dobrzeń Mały. 7) Zespół spisowy nr 7 w składzie: Przewodniczący: Brzuchowska Teresa, Członek: Czesław Sankowski, Członek: Ścigała Beata, dokona spisu z natury środków trwałych znajdujących się na terenie niestrzeżonym w miejscowości Kup. 8) Zespół spisowy nr 8 w składzie: Przewodniczący: Grzegorz Pluskwik, Członek: Rafał Parzonka, Członek: Cezary Kowalczyk, dokona spisu z natury: - środków trwałych – budynków komunalnych, nie będących w użytkowaniu Miasta Opola w miejscowości Opole – Świerkle,
- środków trwałych stanowiących wyposażenie budynku zaplecza sportowego w miejscowości Opole – Borki ul. Ochronna,
- środków trwałych nie będących w użytkowaniu Miasta Opola znajdujących się na terenie niestrzeżonym w miejscowości Opole – Borki, Opolu – Brzezie, Opolu – Czarnowąsy, Opolu – Krzanowice, Opolu – Świerkle.
2. Powołuję zespoły spisowe do sprawy weryfikacji, celem przeprowadzenia inwentaryzacji metodą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji ich wartości na dzień 31.12.2019 r. w składach osobowych i polach spisowych jak niżej:
1) gruntów, w tym oddanych w wieczyste użytkowanie – Martyna Kałuża, Rafał Parzonka
2) wartości niematerialnych i prawnych – Małgorzata Ciochoń, Gabriela Szmolke
3) środków trwałych w budowie – Beata Sowada, Grzegorz Pluskwik
4) środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony – Beata Sowada, Rafał Parzonka
5) rozrachunków z pracownikami – Barbara Weber, Gizela Jendryca
6) rozrachunków publicznoprawnych – Ewelina Ledwolorz, Gizela Jendryca
7) należności spornych i wątpliwych – Ewelina Ledwolorz, Gizela Jendryca
8) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych – Martyna Kałuża, Ewa Siejka
9) długoterminowe aktywa finansowe i udziały – Beata Sowada, Rita Lazik
10) fundusze własne – Joanna Kowalik, Rita Lazik
11) fundusze specjalne – Marianna Wilczek, Gabriela Szmolke
12) prawa zakwalifikowane do nieruchomości: prawo wieczystego użytkowania gruntów (otrzymane w użytkownie wieczyste), spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu – Ewa Siejka, Sabina Morela-Mirecki
13) środki pieniężne w drodze – Ewa Siejka, Beata Ścigała
14) pozostałe aktywa i pasywa wykazane w księgach rachunkowych budżetu i jednostki – Martyna Kałuża, Ewelina Ledwolorz.
3. Powołuję zespoły spisowe do sprawy potwierdzania sald, celem przeprowadzenia inwentaryzacji metodą uzyskania od kontrahentów pisemnego potwierdzenia sald na dzień 31.12.2019 r. w składach osobowych i polach spisowych jak niżej:
1) należności, w tym z tytułu udzielonych pożyczek – Maria Rippel, Elżbieta Woitczyk
2) rozrachunków z bankami: pożyczki, kredyty – Beata Sowada
3) aktywów finansowych zgromadzonych na rachunkach bankowych, w tym lokaty – Beata Sowada
4) własne składniki majątkowe powierzone kontrahentom – Maria Rippel, Elżbieta Woitczyk
5) długoterminowe aktywa finansowe i udziały (dopuszczalna metoda weryfikacją sald) – Beata Sowada, Rita Lazik.
§ 3. 1. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych dotyczących spisu z natury, przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie, jednak nie później niż do dnia 27 grudnia 2019 r. pracownikowi Referatu Budżetu i Finansów odpowiedzialnemu za prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych wypełnione arkusze inwentaryzacyjne w celu ich wyceny i ustalenia stanu inwentaryzowanych składników majątkowych. 2. Wyceny oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych należy dokonać w terminie do 15 stycznia 2020 roku.
§ 4. 1. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną, która stanowi Załącznik Nr 9 do Zarządzenia Wójta Gminy Dobrzeń Wielki Nr 0050.1.207.2018 z dnia 31 grudnia 2018 r. ze zmianami w sprawie ustalenia dokumentacji przyjętych zasad prowadzenia rachunkowości. 2. Pracownicy uczestniczący w spisie odpowiadają za właściwe, dokładne i rzetelne wypełnienie nałożonych obowiązków i przeprowadzenie spisu zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy mgr Piotr Szlapa |
Zarządzenie Nr 120.54.2019 Wójta Gminy Dobrzeń Wielki z dnia 28-11-2019 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.pdf (267,60KB)