- Menu BIP
- Akty prawne
- Zarządzenia Wójta Gminy Dobrzeń Wielki
- Zarządzenia Wójta Gminy Dobrzeń Wielki z 2022r.
- Zarządzenia Wójta - Kierownika Urzędu 2022r
Zarządzenie Nr 120.44.2022 Wójta Gminy Dobrzeń Wielki z dnia 17-11-2022 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w jednostkach obsługiwanych przez Centrum Usług Wspólnych
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 217 z późn.zm.) oraz zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kup: 1) w drodze spisu z natury:
a) środków trwałych i pozostałych środków trwałych,
b) magazyn spożywczy,
b) magazyn materiałów,
c) druki ścisłego zarachowania
d) sprzęt powierzony w użytkowanie;
2) drogą weryfikacji sald:
a) wartości niematerialne i prawne,
b) należności sporne i wątpliwe,
c) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
d) rozrachunki publiczno-prawne,
e) rozrachunki z pracownikami,
f) fundusze,
g) inne aktywa i pasywa nie podlegające spisowi z natury i uzgodnieniu sald,
h) grunty i grunty-użytkowanie wieczyste,
3) drogą potwierdzenia sald:
a) środki pieniężne na rachunkach bankowych,
b) należności i zobowiązania z tytułu dostaw i usług,
c) budynki, obiekty inżynierii lądowej i wodnej (trwały zarząd)
4) Porównanie danych ksiąg rachunkowych:
a) pozostałe składniki aktywów i pasywów.
5) skontrum: zbiory biblioteczne
2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji wyznacza się komisje w składzie:
1) Zespół spisowy nr 1:
1 Słota Cecylia – przewodniczący komisji,
2 Kachel Sabina - członek komisji,
2) Zespół spisowy nr 2:
1 Kowal Krystyna - przewodniczący,
2 Nalewaja Maria - członek komisji,
3 Wiczyńska Kamila - członek komisji,
5) Zespół spisowy nr 3:
1 Słota Cecylia - przewodniczący,
2 Psyk Zygfryd - członek komisji,
6) Zespół spisowy nr 4:
1 Słota Cecylia - przewodniczący,
2 Wochnik Irena - członek komisji.
3. Plan, zakres i formy inwentaryzacji określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 2. 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji w Zespole Szkół w Dobrzeniu Wielkim : 1) w drodze spisu z natury:
a) środków trwałych i pozostałych środków trwałych
b) druków ścisłego zarachowania, środków pieniężnych w kasie,
c) sprzęt powierzony w użykowanie;
2) drogą weryfikacji sald:
a) wartości niematerialne i prawne,
b) należności sporne i wątpliwe,
c) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
d) rozrachunki publiczno-prawne,
e) rozrachunki z pracownikami,
f) fundusze,
g) inne aktywa i pasywa nie podlegające spisowi z natury i uzgodnieniu sald,
h) grunty i grunty-użytkowanie wieczyste
i) środki trwałe trudno dostępne oglądowi;
3) drogą potwierdzenia sald:
a) środki pieniężne na rachunkach bankowych,
b) należności i zobowiązania z tytułu dostaw i usług,
c) budynki, obiekty inżynierii lądowej i wodnej (trwały zarząd);
4) Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja ich wartości
a) pozostałe składniki aktywów i pasywów;
b) zbiory biblioteczne
2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji wyznacza się komisję w składzie:
1) Komisja inwentaryzacyjna:
1 Magdalena Miś - przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej,
2 Marek Gołębiowski – członek komisji,
3 Józef Szmolke - członek komisji,
2) Zespół spisowy nr 1:
1 Anna Prodlik – przewodniczący komisji,
2 Monika Kwosek – członek komisji,
3 Dorota Polok – członek komisji,
3) Zespół spisowy nr 2:
1 Irena Ledwolorz - przewodniczący komisji,
2 Irena Komor - członek komisji,
3 Teresa Dzierżak - członek komisji,
4) Zespół spisowy nr 3:
1 Honorata Swynarczuk - przewodniczący komisji,
2 Barbara Duda - członek komisji,
3 Norbert Wosch - członek komisji.
3. Plan, zakres i formy inwentaryzacji określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 3. 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu Wielkim: 1) spisu z natury:
a) druków ścisłego zarachowania,
b) sprzęt powierzony w użytkowanie;
2) drogą weryfikacji sald:
a) wartości niematerialne i prawne,
b) należności sporne i wątpliwe,
c) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
d) rozrachunki publiczno-prawne,
e) rozrachunki z pracownikami,
f) fundusze,
g) inne aktywa i pasywa nie podlegające spisowi z natury i uzgodnieniu sald,
h) grunty i grunty-użytkowanie wieczyste;
3) drogą potwierdzenia sald:
a) środki pieniężne na rachunkach bankowych,
b) należności i zobowiązania z tytułu dostaw i usług.
c) budynki, obiekty inżynierii lądowej i wodnej (trwały zarząd).
4) Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja ich wartości:
a) pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową,
b) pozostałe składniki aktywów i pasywów,
c) środki trwałe, z wyjątkiem trudno dostępnych oglądowi
d) zbiory biblioteczne.
2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji wyznacza się komisję w składzie:
1) Zespół spisowy nr 1:
1 Lasota Wojciech - przewodniczący komisji,
2 Lisowska Urszula- członek komisji,
3 Wabnic Elżbieta - członek komisji;
2) Zespół spisowy nr 2:
1 Lasota Wojciech - przewodniczący komisji,
2 Osiol Elżbieta- członek komisji,
3 Rychlik Elżbieta - członek komisji;
3) Zespół spisowy nr 3:
1 Lasota Wojciech - przewodniczący komisji,
2 Słota Arnold- członek komisji,
3 Wabnic Grzegorz - członek komisji.
3. Plan, zakres i formy inwentaryzacji określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
§ 4. 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji w Publicznym Przedszkolu w Dobrzeniu Wielkim : 1) w drodze spisu z natury:
a) magazynu spożywczego,
b) druków ścisłego zarachowania
c) sprzęt powierzony w użytkowanie;
2) drogą weryfikacji sald:
a) wartości niematerialne i prawne,
b) należności sporne i wątpliwe,
c) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
d) rozrachunki publiczno-prawne,
e) rozrachunki z pracownikami,
f) fundusze,
g) inne aktywa i pasywa nie podlegające spisowi z natury i uzgodnieniu sald,
h) grunty i grunty-użytkowanie wieczyste,
3) drogą potwierdzenia sald:
a) środki pieniężne na rachunkach bankowych,
b) należności i zobowiązania z tytułu dostaw i usług,
c) budynki, obiekty inżynierii lądowej i wodnej (trwały zarząd);
4) porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja ich wartości:
a) pozostałe składnik aktywów i pasywów,
b) pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową,
c) środki trwałe, z wyjątkiem trudno dostępnych oglądowi.
2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji wyznacza się komisję w składzie:
1) Zespół spisowy nr 1:
1 Warzecha Jolanta – przewodniczący komisji,
2 Marszołek Weronika – członek komisji,
3 Mirko Danuta – członek komisji;
2) Zespół spisowy nr 2:
1 Łazik Krystyna – przewodniczący komisji,
2 Ressel Agnieszka - członek komisji;
3) Zespół spisowy nr 3:
1 Wądrzyk Lidia - przewodniczący komisji,
2 Jambor Lidia - członek komisji,
3 Karoń Ilona - członek komisji.
3. Plan, zakres i formy inwentaryzacji określa załącznik nr 4 do zarządzenia.
§ 5. 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji w Publicznym Przedszkolu w Chróścicach 1) w drodze spisu z natury:
a) magazynu spożywczego,
b) druków ścisłego zarachowania, środków pieniężnych w kasie;
2) drogą weryfikacji sald:
a) wartości niematerialne i prawne,
b) należności sporne i wątpliwe,
c) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
d) rozrachunki publiczno-prawne,
e) rozrachunki z pracownikami,
f) fundusze,
g) inne aktywa i pasywa nie podlegające spisowi z natury i uzgodnieniu sald,
h) grunty i grunty-użytkowanie wieczyste,
3) drogą potwierdzenia sald:
a) środki pieniężne na rachunkach bankowych,
b) należności i zobowiązania z tytułu dostaw i usług,
c) budynki, obiekty inżynierii lądowej i wodnej (trwały zarząd);
4) porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja ich wartości:
a) pozostałe składnik aktywów i pasywów,
b) pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową,
c) środki trwałe, z wyjątkiem trudno dostępnych oglądowi.
2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji wyznacza się komisję w składzie:
1) Zespół spisowy nr 1:
1 Renata Junger – przewodniczący komisji,
2 Julia Pampuch – członek komisji,
3 Joanna Gandyra – członek komisji,
2) Zespół spisowy nr 2:
1 Katarzyna Jakubczyk – przewodniczący komisji,
2 Sylwia Ledwolorz - członek komisji
3 Sylwia Slabik – członek komisji.
3. Plan, zakres i formy inwentaryzacji określa załącznik nr 5 do zarządzenia.
§ 6. 1. Przeprowadzenie inwentaryzacji w Publicznej Szkole Podstawowej im. M. Konopnickiej w Chróścicach: 1) spisu z natury:
a) środków trwałych i pozostałych środków trwałych,
b) druków ścisłego zarachowania
c) sprzęt uźyczony;
2) drogą weryfikacji sald:
a) wartości niematerialne i prawne,
b) należności sporne i wątpliwe,
c) należności i zobowiązania wobec osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
d) rozrachunki publiczno-prawne,
e) rozrachunki z pracownikami,
f) fundusze,
g) inne aktywa i pasywa nie podlegające spisowi z natury i uzgodnieniu sald,
h) grunty i grunty-użytkowanie wieczyste;
3) drogą potwierdzenia sald:
a) środki pieniężne na rachunkach bankowych,
b) należności i zobowiązania z tytułu dostaw i usług,
c) budynki, obiekty inżynierii lądowej i wodnej (trwały zarząd);
4) porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja ich wartości:
a) pozostałe składniki aktywów i pasywów,
b) środki trwałe, z wyjątkiem trudno dostępnych oglądowi.
c) zbiory biblioteczne.
2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji wyznacza się komisję w składzie: Zespół spisowy nr 1:
1 Lisowska Izabela - przewodniczący komisji,
2 Kilimiak Anita- członek komisji,
3 Gonsior Edward - członek komisji.
3. Plan, zakres i formy inwentaryzacji określa załącznik nr 6 do zarządzenia.
§ 7. 1. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2022 r. 2. Ostateczny termin rozliczenia wyników inwentaryzacji ustala się na dzień 15.01.2023 r.
3. Osoby powołane do komisji inwentaryzacyjnej ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwą i zgodną z obowiązującymi przepisami inwentaryzację.
4. Z przeprowadzonej inwentaryzacji należy sporządzić protokół.
5. Pobranie i ostateczne rozliczenie arkuszy spisu z natury powierza się przewodniczącemu zespołu spisowego.
6. Po zakończeniu czynności spisowych arkusze spisowe oraz protokół z rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych wraz z wyjaśnieniami należy przekazać do Referatu Centrum Usług Wspólnych.
Zarządzenie Nr 120.44.2022 Wójta Gminy Dobrzeń Wielki z dnia 17-11-2022 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w.pdf (939,66KB)
Załącznik nr 1 120.44.2022.docx (7,74KB)
Załącznik nr 2 120.44.2022.docx (7,48KB)
Załącznik nr 3 120.44.2022.docx (7,54KB)
Załącznik nr 4 120.44.2022.docx (7,59KB)